Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2000-AD-AE21SM-N2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Administracji i Nauk Społecznych |
Grupy: |
Drugi rok administracji europejskiej, pierwszy semestr, studia niestacjonarne drugiego stopnia Drugi rok administracji, pierwszy semestr, s niest. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu Cele seminarium są powiązane bezpośrednio z efektami kształcenia dla poszczególnych obszarów tematycznych prac dyplomowych mieszczących się w obszarze zainteresowań badawczych związanych z przedmiotami, uznanymi za wprowadzające do seminarium (wynikają one z wyboru specjalności). Intencją pedagoga jest pogłębienie wiedzy studenta w wybranym obszarze i zainspirowanie studenta do własnej pracy badawczej. |
Pełny opis: |
Treści programowe Treści prezentowane na seminarium: - odpowiadają indywidualnym zainteresowaniom badawczym i zawodowym poszczególnych seminarzystów; - polegają na wyjaśnianiu wątpliwości związanych ze sporami w doktrynie na tle danego przedmiotu będącego uznanym za wprowadzający do seminarium magisterskiego |
Literatura: |
Wykaz literatury A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu): Literatura dla poszczególnych przedmiotów wprowadzających do seminarium jest adekwatna do tej wskazanej w toku nauczania danego przedmiotu. Literatura specjalistyczna polecana przez pedagoga studentom zależy od problemu badawczego w danej pracy dyplomowej. Literatura dotycząca pisania prac: 1. M. Rutkowska-Sowa, Plagiaty studentów i doktorantów, „Edukacja Prawnicza” 2013, Nr 11. 2. R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa 2018. 3. R. Zenderowski, Praca magisterska Licencjat, CeDeWu, Warszawa 2018. 4. A. Pułło, Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, wyd. 4, LexisNexis, 2007. 5. M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla Studentów, Impuls, Kraków 2010. 6. S. Urban, W Ładoński, Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2001. 7. R. Kozłowski, Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z płytą CD, Wolters Kluwer, Warszawa 2009. 8. K. Wójcik, Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa 2015. B. Literatura uzupełniająca 1. J. Boć, Jak pisać pracę magisterską, Kolonia Limited, Wrocław 2009. 2. A. Mikos, Zasady pisania prac magisterskich - wskazówki praktyczne, „Edukacja Prawnicza” 2006, Nr 4 (79). 3. R. Wojciechowska, Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Difin, Warszawa 2010. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Kr2_W01 (S2P_W01) - ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę o administracji publicznej, jej miejscu w systemie nauk społecznych i prawnych oraz o relacjach do innych nauk społecznych; Kr2_W06 (S2P_W07 S2P_W10) - ma pogłębioną wiedzę o normach i regułach prawnych, organizacyjnych, moralnych i etycznych. Zna i rozumie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego Kr2_W07 (S2P_W08 S2P_W11) - potrafi zidentyfikować rodzaje ryzyka związanego z działalnością organizacji publicznych i niepublicznych oraz prawidłowo określić ich konsekwencje i metody ograniczania przy umiejętnym wykorzystaniu wiedzy teoretycznej z zastosowaniem określonej metody badawczej Kr2_W09 (S2P_W02 S2P_W03 S2P_W07 S2P_W08 S2P_W11) - ma pogłębioną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji publicznych: prawnych, administracyjnych, ekonomicznych i społecznych, przestrzennych i środowiskowych oraz zmianach w nich zachodzących w odniesieniu do struktur i procedur związanych z funkcjonowaniem systemów zabezpieczeń społecznych. Umiejętności Kr2_U01 (S2P_U01 S2P_U08) - Rozumie i potrafi prawidłowo interpretować złożone sprawy administracyjne oraz zjawiska ekonomiczne, społeczne, przestrzenne i środowiskowe w zakresie usług publicznych i rozwoju jednostek terytorialnych. Rozumie i umie wyjaśnić treść aktów administracyjnych oraz innych dokumentów, komunikatów i artykułów w prasie i czasopismach z obszaru nauk społecznych. Prawidłowo stosuje pojęcia z zakresu nauk społecznych, w tym w szczególności z zakresu nauk prawnych i nauki o administracji. Kr2_U02 (S2P_U02 S2P_U03 S2P_U10 - Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu przyczyn i przebiegu spraw administracyjnych oraz procesów i zjawisk społeczno-ekonomicznych dotyczących spraw publicznych i rozwoju jednostek teryt. Potrafi formułować własne opinie krytyczne. Posiada umiejętność formułowania krytycznych opinii o zachowaniach ludzi w ww. strukturach na podstawie wiedzy naukowej, doświadczenia i oceny funkcjonowania tych struktur Kr2_U03 (S2P_U02 S2P_U03 - Potrafi właściwie analizować przyczyny, przebieg i skutki spraw administracyjnych, procesów i zjawisk w zakresie społeczno-ekonomicznym z wykorzystaniem właściwych metod badawczych. Potrafi postawić i zweryfikować proste hipotezy badawcze. Potrafi zgromadzić dane, analizować i prezentować sprawy i zjawiska przy wykorzystaniu technologii informacyjnych Kr2_U04 (S2A_U04) - Potrafi prognozować i modelować złożone sprawy administracyjne oraz procesy i zjawiska społeczno-ekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi właściwych dla nauki o administracji. Kr2_U05 (S2P_U05) - Prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami prawnymi, zawodowymi i moralnymi w celu rozwiązania problemu z zakresu zadań administracji publicznej. Kr2_U06 (S2P_U02 S2P_U06 S2P_U07) - Wykorzystuje zdobytą wiedzę w sposób kreatywny w różnych zakresach i formach do rozwiązywania problemów z zakresu zadań administracji publicznej pojawiających się w praktyce działania administracji. Zna ograniczenia przydatności stosowanej wiedzy. Kr2_U07 (S2P_U02 S2P_U06 S2P_U07) - Umie samodzielnie zaproponować rozwiązania konkretnych spraw administracyjnych i publicznych problemów z zakresu społeczno-ekonomicznego w oparciu o założone kryteria. Potrafi doprowadzić do podjęcia rozstrzygnięć w tym zakresie. Kr2_U08 (S2P_U09 S2P_U10) - Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych oraz wystąpień ustnych i prezentacji w języku polskim, dotyczących zagadnień szczegółowych z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł. Potrafi w sposób zrozumiały dla innych przedstawić swój pogląd na zagadnienie, odważnie, ale z rozwagą wyraża swoje zdanie, nie boi się zadawać pytań, potrafi kulturalnie uczestniczyć w dyskusji, umie wyrażać konstruktywną krytykę. Kompetencje społeczne Kr2_K01 (S2P_K01 S2P_K06 - Samodoskonalenie - rozumie potrzebę rozwoju i uczenia się przez całe życie - inspiruje innych do nauki - potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny - zna swoje silne i słabe strony, stawia sobie ambitne cele na miarę swoich możliwości - umie przyjąć porażkę, przyznać się do błędu Kr2_K02 (S2P_K02 S2P_K03 S2P_K05) - Współpraca - potrafi harmonijnie współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role - potrafi uzgodnić z grupą cele i podział zadań - jest otwarty, szanuje odmienność innych członków zespołu Kr2_K01 (S2P_K05 S2P_K02) - Komunikacja - umie uczestniczyć w zespołowym przygotowaniu projektów społecznych z wykorzystaniem konsultacji społecznych; - przewiduje wielokierunkowe skutki prawne, społeczne i ekonomiczne tych projektów Kr2_K04 (S2P_K04 S2P_K05) - Uczciwość - stosuje się do zasad etyki - szanuje prawo - jest obiektywny, potrafi dostrzec konflikt interesów - prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu Kr2_K05 (S2P_K05 S2P_K03 - Odpowiedzialność - dotrzymuje terminów, - potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie zadania - potrafi przewidywać społeczne skutki swojej działalności - konsekwentnie dąży do celu - umie pracować systematycznie i samodzielnie - stosuje się do reguł i norm życia społecznego Kr2_K06 (S2P_K07 - Kreatywność - myśli kreatywnie, potrafi wyjść poza utarte schematy - potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy - potrafi elastycznie dostosować się do wymogów otoczenia. |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma i sposób zaliczenia oraz podstawowe kryteria oceny lub wymagania egzaminacyjne A. Sposób zaliczenia • zaliczenie z oceną B. Formy zaliczenia • przeprowadzenie badań i prezentacja ich wyników (pisemna) C. Podstawowe kryteria Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest regularne uczestnictwo w zajęciach seminaryjnych wraz z prezentacją wyników badań własnych na potrzeby pracy dyplomowej w formie pisemnej spełniającej kryteria pisania prac dyplomowych, zebranie materiału źródłowego, przygotowanie planu pracy i części merytorycznej oraz przygotowanie całej pracy dyplomowej. Student powinien uzasadnić dobór wybranych metod i technik badawczych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2011/12" (zakończony)
Okres: | 2011-09-01 - 2012-02-13 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2012/13" (zakończony)
Okres: | 2012-09-29 - 2013-02-13 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Sylwestrzak | |
Prowadzący grup: | Eugeniusz Bojanowski, Henryk Gawroński, Włodzimierz Gawrylczyk, Henryk Horbaczewski, Izabela Justyńska, Janusz Justyński, Krzysztof Luks, Andrzej Majewski, Michał Płachta, Izabela Seredocha, Andrzej Sylwestrzak, Wiesław Śniecikowski, Błażej Wierzbowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr Zimowy 2013/14" (zakończony)
Okres: | 2013-10-01 - 2014-02-13 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Henryk Gawroński, Izabela Justyńska, Janusz Justyński, Tadeusz Liziński, Krzysztof Luks, Michał Płachta, Izabela Seredocha, Andrzej Sylwestrzak, Wiesław Śniecikowski, Błażej Wierzbowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2013/14" (zakończony)
Okres: | 2014-02-14 - 2014-09-05 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Seminarium, 40 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabela Seredocha | |
Prowadzący grup: | Izabela Seredocha | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr Zimowy 2014/15" (zakończony)
Okres: | 2014-10-01 - 2015-02-13 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Justyńska, Janusz Justyński, Miłosz Kaczyński, Hubert Kołodziejski, Krzysztof Luks, Izabela Seredocha, Andrzej Sylwestrzak, Wiesław Śniecikowski, Błażej Wierzbowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2015/16" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-13 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Justyńska, Janusz Justyński, Miłosz Kaczyński, Hubert Kołodziejski, Krzysztof Luks, Izabela Seredocha, Andrzej Sylwestrzak, Wiesław Śniecikowski, Błażej Wierzbowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-14 - 2016-09-05 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Hubert Kołodziejski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semetr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-13 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Włodzimierz Gawrylczyk, Miłosz Kaczyński, Miron Kłusak, Hubert Kołodziejski, Krzysztof Luks, Izabela Seredocha, Andrzej Sylwestrzak, Wiesław Śniecikowski, Błażej Wierzbowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-13 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Włodzimierz Gawrylczyk, Wojciech Janik, Hubert Kołodziejski, Krzysztof Luks, Izabela Seredocha, Andrzej Sylwestrzak, Wiesław Śniecikowski, Błażej Wierzbowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-13 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Wojciech Janik, Miłosz Kaczyński, Miron Kłusak, Hubert Kołodziejski, Krzysztof Luks, Andrzej Sylwestrzak, Wiesław Śniecikowski, Błażej Wierzbowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-13 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Miłosz Kaczyński, Hubert Kołodziejski, Krzysztof Luks, Andrzej Sylwestrzak, Wiesław Śniecikowski, Błażej Wierzbowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest USOSWEB - Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych.