Planowanie działalności gospodarczej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2000-ZA-M31PDG-N1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Planowanie działalności gospodarczej |
Jednostka: | Wydział Administracji i Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Celem nauczania przedmiotu jest nabycie przez studenta kompetencji opisanych w efektach kształcenia wymagających zrozumienia istoty działań związanych z planowaniem, rozpoczęciem i prowadzeniem działalności gospodarczej, w tym umie-jętność wyboru przedmiotu działalności i określenia podstawowych zasad funkcjonowania przedsiębiorstwa. Ponadto nabycie umiejętność konstruowania biznesplanu różnorodnych przedsięwzięć gospodarczych |
Pełny opis: |
Treści programowe: 1.Temat zajęć: Prawne podstawy podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej Regulacje prawne dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstw Procedura rejestracji działalności gospodarczej Zobowiązania podatkowe przedsiębiorców 2. Temat zajęć: Podstawowe rodzaje działalności gospodarczej Działalność produkcyjna Działalność usługowa i handlowa Działalność budowlana 3. Temat zajęć: Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorców Przedsiębiorstwo jednoosobowe osób fizycznych Spółki Spółdzielnie i przedsiębiorstwa państwowe 4. Temat zajęć: Zakładanie firmy Analiza rynku Wybór przedmiotu działalności Wybór formy organizacyjno-prawnej 5. Temat zajęć: Źródła finansowania działalności gospodarczej Zasoby majątkowe przedsiębiorstwa Własne źródła finansowania działalności Obce źródła finansowania działalności 6. Temat zajęć: Biznesplan Istota i struktura biznesplanu Sporządzanie biznesplanu Funkcje biznesplanu 7. Temat zajęć: Plany dziedzinowe Plan marketingowy Plan techniczny Plan organizacyjny 8.Temat zajęć: Plan finansowy Elementy planu finansowego Sprawozdania finansowe Analiza finansowa i ekonomiczna 9.Temat zajęć: Wizerunek przedsiębiorstwa Istota, funkcje i rodzaje wizerunku przedsiębiorstwa System identyfikacji wizualnej Kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa |
Literatura: |
Wykaz literatury A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu): 1. W. Markowski, ABC small businessu, Wyd. Marcus, Łódź 2012 2.Ł. Sułkowski, A. Marjański, Firmy rodzinne, jak osiągnąć sukces w sztafecie pokoleń, Poltext, Warszawa 2009, 3. Kompedium wiedzy o marketingu, pod red. H.Mruk, B.Pilarczyk, PWN, Warszawa 2007. 4. J.Skrzypek, Biznesplan. Model najlepszych praktyk, Poltext, Warszawa 2009. B. Literatura uzupełniająca 1. J.Pasieczny, Biznesplan. Problemy i metody, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L.Koźmińskiego, Warsza-wa 2002. 2. Ekonomika i zarządzanie małą firmą, pod red. B.Piaseckiego, PWN, Warszawa-Łódź 1999. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-13 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Hubert Kołodziejski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest USOSWEB - Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych.