Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-PE-ZEW31SL-N1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Administracji i Nauk Społecznych |
Grupy: |
Trzeci rok pedagogiki zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pierwszy sem, S N I st |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu 1. Rozwijanie umiejętności formułowania tematów prac naukowych w obszarze przedmiotu badania pedagogiki 2. Kształtowanie umiejętności prowadzenia kwerendy w literaturze przedmiotu 3. Kształtowanie umiejętności strukturyzowania teoretycznej części pracy dyplomowej 4. Kształtowanie umiejętności redagowania teoretycznej części pracy dyplomowej 5. Wykształcenie umiejętności metodologii badań naukowych |
Pełny opis: |
Treści programowe 1. Określenie problematyki badawczej i tematu (tytułu) pracy 2. Planowanie struktury pracy dyplomowej 3. Kwerenda w literaturze przedmiotu pozwalającej opisać teoretyczne i metodologiczne założenia pracy 4. Umiejętność pisania przypisów i zamieszczania cytowań w pracy 5. Umiejętność tworzenia bibliografii 6. Redagowanie tekstu naukowego 7. Dobór metod, technik i narzędzi badawczych 8. Planowanie przebiegu badań, dobór próby badawczej, planowanie czynności badawczych 9. Prowadzenie badań własnych 10. Analiza wyników badań własnych oraz interpretacja rezultatów |
Literatura: |
Wykaz literatury A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu): A.1. wykorzystywana podczas zajęć 1. Bereźnicki F., (2008), Prace magisterskie z pedagogiki, Kraków 2. Eco U., (2007), Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 3. Konarzewski K., (2000), Jak uprawiać badania oświatowe, Warszawa, WSiP. 4. Łobocki M., (2003), Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków, Wyd. Impuls 5. Pilch T., Bauman T., (2001), Zasady badań pedagogicznych, Warszawa. 6. Popławska A., (2008), Jak napisać pracę dyplomową z pedagogiki, Białystok 7. Rubacha K., (2008), Metodologia badań nad edukacją, Warszawa, Wyd. Akademickie i Profesjonalne A.2. studiowana samodzielnie przez studenta 1. Babbie E., (2008), Podstawy badań społecznych, Warszawa, PWN. 2. Brzeziński J., (1997), Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 3. Kvale S., (2004), InterViews Wprowadzenie do jakościowego wywiadu badawczego, Białystok, Trans Humana 4. Maszke A.W., (2003), Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych, Rzeszów B. Literatura uzupełniająca 1. Brzeziński J., (2000), Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice, Warszawa 2. Kawecki I., (1994), Metoda etnograficzna w badaniach edukacyjnych, Łódź, Państwowa Wyższa Szkoła Sztuk Plastycznych w Łodzi 3. Łobocki M., (1999), Metody i techniki badań pedagogicznych, Warszawa 4. Silverman D., (2007), Interpretacja danych jakościowych, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN 5. Silverman D., (2008), Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN |
Efekty uczenia się: |
Wiedza KW01 Student posiada elementarną wiedzę z zakresu pedagogiki oraz posługuje się terminologią pedagogiczną, rozumiejąc jej pochodzenie oraz zastosowanie w pokrewnych specjalnościach KW02 Student ma podstawową wiedzę o miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotach i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi KW12 Student ma podstawową wiedzę z zakresu metodologii nauk społecznych. Umiejętności KU06 Student potrafi przygotować wystąpienia ustne w języku polskim. KU07 Student ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej. Potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się, komunikować się ze specjalistami, oraz z osobami spoza tego grona. KU08 Student potrafi przedstawić własne pmysły na każdy etapie projektowania procesu badawczego. KU10 Student proponuje adekwatne ujęcie teoretyczne dla podejmowanego problemy badawczego. KU14 Student analizuje własne działania na każdym etapie postępowania badawczego, potrafi zmodyfikować projektowane i podejmowane działania. |
Zajęcia w cyklu "Semestr Zimowy 2014/15" (zakończony)
Okres: | 2014-10-01 - 2015-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kiełbasiewicz, Iga Szymańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2014/15" (zakończony)
Okres: | 2015-02-14 - 2015-09-05 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kiełbasiewicz, Iga Szymańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2015/16" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Teresa Jaworska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semetr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Teresa Jaworska, Anna Książak-Gregorczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kiełbasiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Maria Gładyszewska, Magdalena Kiełbasiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Maria Gładyszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest USOSWEB - Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych.