Badania marketingowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2000-ZA-ZMP22BM-N1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Badania marketingowe |
Jednostka: | Wydział Administracji i Nauk Społecznych |
Grupy: |
Drugi rok zarządzania małym przedsiębiorstwem, drugi semestr, studia niestacjonarne pierwszego st Drugi rok zarządzania, drugi semestr, studia niestacjonarne pierwszego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem nauczania przedmiotu jest nabycie przez studenta kompetencji opisanych w efektach kształcenia wymagających badania i analizowania rynku w aspekcie ilościowym i jakościowym. Ponadto nabycie umiejętność wnioskowania i podejmowania decyzji na podstawie wyników badań rynkowych i marketingowych. |
Pełny opis: |
Treści programowe: 1.Temat zajęć:Istota badań rynkowych i marketingowych Istota i przedmiot badań rynkowych i marketingowych Obszary badań rynkowych i marketingowych Przesłanki badań rynkowych i marketingowych Organizacja badań rynkowych i marketingowych 2.Temat zajęć:Badania marketingowe a podejmowanie decyzji Rozwój praktyki i teorii badań Rola badań w zarządzaniu Marketingowe systemy informacyjne 3.Temat zajęć:Projektowanie badania marketingowego Etapy i rodzaje badań Błędy popełniane w trakcie badań Metody projektowania badań Projekt doboru próby 4.Temat zajęć:Konstrukcja instrumentu pomiarowego Pomiar jako element badania Poziomy i wiarygodność pomiaru Metody budowy kwestionariusza Skale do pomiaru postaw 5.Temat zajęć:Metody zbierania danych w badaniach rynkowych i marketingowych Rodzaje źródeł i pomiarów Metody pośrednich pomiarów sondażowych Metody bezpośrednich pomiarów sondażowych Pomiary w formie eksperymentu 6.Temat zajęć:Redukcja i analiza danych oraz prezentacja i ocena wyników badania Metody redukcji danych. Metody analizy danych Metody prezentacji wyników Metody kontroli wyników. 7.Temat zajęć:Badania popytowe Badania pojemności rynku Badania konsumentów Badania potencjału rynkowego Badania segmentacyjne. 8.Temat zajęć:Badania struktury rynku i sposobów kształtowania pozycji rynkowej Badania udziału w rynku Badania konkurencyjności Badanie konkurencji 9.Temat zajęć:Badania produktowe i struktur cen Badania produktów nowych i istniejących Badania sposobów pozycjonowanie produktów Badania cen 10.Temat zajęć:Badania promocji i dystrybucji Badania zasięgu i percepcji reklamy Badania działań promocyjnych Badania efektywności kanałów dystrybucji |
Literatura: |
Wykaz literatury A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu): 1.Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań, pod red. K.Mazurek-Łopacińskiej, Wyd. Akademii Eko-nomicznej, Wrocław 2002. 2.S.Kaczmarczyk:Badania marketingowe, Wyd. zm, PWE, Warszawa 2013. 3.S. Kaczmarczyk, Zastosowania badań marketingowych, PWN, Warszawa, wyd. wzn. 2013 B. Literatura uzupełniająca P. Hague, N. Hague, Carol-Ann Morgan, Badania rynkowe w praktyce, Helion, 2005 .G.A.Churchill, Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 2002. S.Mynarski, Badania rynkowe w przedsiębiorstwie, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Kraków 2001. M.Strzyżewska,M.Rószkiewicz, Analizy marketingowe, Wyd. Difin, Warszawa 2002. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2011/2012" (zakończony)
Okres: | 2012-02-14 - 2012-09-05 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 14 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ryszard Pałgan | |
Prowadzący grup: | Ryszard Pałgan | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2012/13" (zakończony)
Okres: | 2013-02-14 - 2013-09-05 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hubert Kołodziejski | |
Prowadzący grup: | Hubert Kołodziejski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2013/14" (zakończony)
Okres: | 2014-02-14 - 2014-09-05 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hubert Kołodziejski | |
Prowadzący grup: | Hubert Kołodziejski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr Letni 2014/15" (zakończony)
Okres: | 2015-02-14 - 2015-09-05 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Hubert Kołodziejski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-14 - 2016-09-05 |
zobacz plan zajęć |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Hubert Kołodziejski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest USOSWEB - Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych.