Konstruowanie i realizowanie ind. programów terapeutycznych dla osób z calościowymi zaburzeniami rozwojowymi [1000-PE-TP12KRP-N2]
Semestr letni 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Konstruowanie i realizowanie ind. programów terapeutycznych dla osób z calościowymi zaburzeniami rozwojowymi [1000-PE-TP12KRP-N2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2016/2017 [2017L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 8 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Magdalena Kiełbasiewicz |
Literatura: |
A. 1. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu): A.1. wykorzystywana podczas zajęć Błeszyński Jacek, Analiza różnicująca wybranych zespołów zaburzeń autystycznych : zarys rewalidacji, Toruń, 2010. Błeszyński Jacek, Mowa i język dzieci z autyzmem : wybrane zagadnienia, Słupsk : Wydaw. Uczelniane WSP, 1998 Bobkowicz – Lewartowska Lucyna, Autyzm dziecięcy, zagadnienia diagnozy i terapii, Kraków, 2005 A.2. studiowana samodzielnie przez studenta Wolska D., Terapia i edukacja dziecka autystycznego, Warszawa 1998, B. Literatura uzupełniająca Błeszyński Jacek, Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju : skala oceny zachowań auty stycznych,Gdańsk, 2011. |
Zakres tematów: |
1. Uregulowania prawne dla IPET. 2. Omówienie przykładowych IPET 3. Całościowe zaburzenia rozwojowe – zaburzenia spektrum autyzm (autyzm dziecięcy, Zespół Retta, Zespół Aspergera) – klasyfikacja ICD -10. Podstawowe kryteria diagnostyczne. Metody terapii psychopedagogicznej całościowych zaburzeń rozwojowych 4. Omówienie przykładowych orzeczeń Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, 5. Konstruowanie IPET – omówienie poszczególnych jego elementów. |
Metody dydaktyczne: |
• wykład / wykład problemowy / wykład konwersatoryjny / wykład z prezentacją multimedialną • dyskusja • praca pisemna |
Metody i kryteria oceniania: |
przygotowanie IPET według kryteriów zamieszczonych w rozporządzeniu MEN, |
Właścicielem praw autorskich jest USOSWEB - Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych.