Pierwszy rok pedagogiki, pierwszy semestr, studia niestacjonarne pierwszego stopnia (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Administracji i Nauk Społecznych)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2013Z - Semestr zimowy 2012/13 2013L - Semestr letni 2012/13 2014Z - Semestr Zimowy 2013/14 2015Z - Semestr Zimowy 2014/15 2015L - Semestr Letni 2014/15 2016Z - Semestr zimowy 2015/16 2017Z - Semetr zimowy 2016/2017 2018Z - Semestr zimowy 2017/2018 2019Z - Semestr zimowy 2018/2019 2020Z - Semestr zimowy 2019/2020 2020L - Semestr letni 2019/2020 2022Z - Semestr zimowy 2021/2022 2022L - Semestr letni 2021/2022 2023Z - Semestr zimowy 2022/2023 2023L - Semestr letni 2022/2023 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2013Z | 2013L | 2014Z | 2015Z | 2015L | 2016Z | 2017Z | 2018Z | 2019Z | 2020Z | 2020L | 2022Z | 2022L | 2023Z | 2023L | |||||
1000-PE-11BHPwIO-N1 | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2012/13
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu Student: - posiada wiedzę na temat podstaw prawnych regulujących bezpieczeństwo i higienę pracy w instytucjach edukacyjnych,- potrafi opisać zasady postępowania w przypadku wystąpienia różnych zagrożeń BHP w instytucjach oświatowych, w tym podczas organizacji imprez i wycieczek edukacyjnych Treści programowe A. Problematyka wykładu: 1. Podstawy prawne regulujące zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w instytucjach oświatowych 2. Powinności prawne opiekuna/nauczyciela w przypadku różnych zagrożeń BHP w instytucjach oświatowych oraz organizacji imprez i wycieczek edukacyjnych |
|
||||||||||||
1000-PE-11BPW-N1 | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr Letni 2014/15
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||||
1000-PE-11FzEEO-N1 | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2012/13
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Współcześnie częstym zjawiskiem jest sprowadzanie całej filozofii do antropologii filozoficznej. Stanowisku temu zdecydowanie się przeciwstawia: filozofia człowieka nie stanowi całej filozofii; jest częścią filozofii rzeczywistości. Jest ujęciem kategorialnym, czyli dotyczącym jednej grupy bytów, mianowicie osób ludzkich . Filozoficzna nauka o człowieku według twórcy tomizmu konsekwentnego jest wycinkiem metafizyki, metafizyką szczegółową – metafizyką człowieka. W pracy Osoba zadaniem pedagogiki podkreśla on:każda realistycznie uprawiana filozofia jest metafizyką bytu, metafizyką człowieka, metafizyką poznania, metafizyką postępowania o nazwie etyka i pedagogiką jako metafizyką wychowania i wykształcenia realnych ludzi . Myślenie to polega na rozpoznawaniu bytowej zawartości tego, co jest. Jest ujmowaniem bytów od ich strony, z pozycji bytowania, a nie z pozycji intelektu poznającego. Myśleniu identyfikującemu przeciwstawia się myślenie wartościujące. |
|
||||||||||||
1000-PE-11KOwP-N1 | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2012/13
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest analiza elementów kultury organizacyjnej kształtującej zachowania w tym zakresie pracowników oraz grup pracowników oraz ocena jej znaczenia dla efektywnego funkcjonowania placówek oświatowo-wychowawczych. |
|
||||||||||||
1000-PE-11PPO-N1 | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2012/13
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu zapoznanie z wiedzą o pedagogice jako dyscyplinie naukowej; jej terminologią, przedmiotem , miejscu w systemie na-uk, związkach z innymi dyscyplinami oraz współczesnymi teoriami wychowania |
|
|||||||||||||
1000-PE-11PP-N1 | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2012/13
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest wyposażenie studentów w podstawową wiedzę psychologiczną w tym dotyczącą psychologicznych podstaw wychowania i kształcenia oraz w podstawowe umiejętności zastosowania wiedzy psychologicznej do projektowa-nia procesów edukacyjnych. |
|
||||||||||||
1000-PE-11S-N1 | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2012/13
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie studentów z podstawami teorii socjologicznej, przedmiotem badań socjologicznych, kwestiami struktury społecznej i jej funkcjonowania, teorią grup społecznych, kwestiami funkcjonowania społeczeństwa i człowieka w świecie społecznym (osobowość, postawy, rola społeczna, pozycja i status, więzi społeczne). Zostanie także zwrócona uwaga w szczególny sposób na funkcjonowanie rodziny we współczesnym świecie, kwestie kulturowe oraz związane z rozwojem medycyny |
|
||||||||||||
1000-PE-11TI-N1 | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2012/13
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu 1. Celem zajęć jest zapoznanie studentów z: • podstawy technik informatycznych • historia techniki komputerowej • pojęcie o zasadach działania komputerów • oprogramowanie • wolne oprogramowanie • społeczne aspekty informatyki • zastosowania komputerów w pedagogice • składowe elementy dokumentu (model DOM) • wprowadzanie i edycja tekstu • układ graficzny elementów tekstów • formaty plików dla przechowywania tekstu • drukowanie tekstu |
|
||||||||||||