Drugi rok pedagogiki resocjalizacyjnej z profilaktyką społeczną, 1 sem, studia niestac II st (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Administracji i Nauk Społecznych)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2012Z - Semestr zimowy 2011/12 2013Z - Semestr zimowy 2012/13 2014Z - Semestr Zimowy 2013/14 2015Z - Semestr Zimowy 2014/15 2015L - Semestr Letni 2014/15 2016Z - Semestr zimowy 2015/16 2017Z - Semetr zimowy 2016/2017 2018Z - Semestr zimowy 2017/2018 2019Z - Semestr zimowy 2018/2019 2020Z - Semestr zimowy 2019/2020 2021Z - Semestr zimowy 2020/2021 2023Z - Semestr zimowy 2022/2023 2024Z - Semestr zimowy 2023/2024 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2012Z | 2013Z | 2014Z | 2015Z | 2015L | 2016Z | 2017Z | 2018Z | 2019Z | 2020Z | 2021Z | 2023Z | 2024Z | |||||
1000-PE-PRzPS21AN-N2 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2011/12
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest zapoznanie studenta z podstawowymi zagadnieniami z andragogiki, umiejscowienie jej w świecie nauki oraz zaprezentowanie jej tożsamości teoretycznej i metodologicznej. Student zapozna się z zagadnieniami rozwoju i nauczania osób dorosłych. Na wykładach zostaną przedstawione treści dotyczące metod uczenia osób dorosłych oraz sylwetka andragoga jako nauczyciela. Również zostaną poruszone treści dotyczące refleksji etycznych zawodu andragoga. Student w ramach zajęć nabędzie umiejętność charakteryzowania andragogiki jako nauki. Opanuje sposoby skutecznego uczenia się przez całe życie oraz metody dydaktyczne pracy z uczniem dorosłym. |
|
||||||||||||||
1000-PE-PRzPS21P-N2 | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr Zimowy 2013/14
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu 1. Celem głównym jest: zapoznanie studentów z najważniejszymi zagadnieniami z zakresu przedmiotu: pojęcie i przedmiot pedagogiki penitencjarnej, pojęcie systemu penitencjarnego, w tym charakterystyki polskiego systemu penitencjarnego, także na tle innych systemów europejskich oraz aspektów i metod procedury resocjalizacyjnej. 2. Zapoznanie studentów z najważniejszymi aktami prawnymi regulującymi sytuacje osób pozbawionych wolności: w tym Europejskimi Regułami Więziennymi, Regułami Minimalnymi ONZ. 3. Przybliżenie studentom specyfiki pracy personelu penitencjarnego. 4. Zapoznanie z istotą i charakterystyką zjawiska podkultury więziennej, zaburzeń i patologii społeczności więziennej oraz wyzwaniami readaptacji osób przebywających w zakładach karnych. |
|
|||||||||||
1000-PE-PRzPS21PS-N2 | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr Zimowy 2013/14
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu: Student posiada wiedzę o podstawach prawnych funkcjonowania pomocy postpenitencjarnej w Polsce i w Europie, rozpoznaje główne problemy osadzonych i ich rodzin, charakteryzuje główne metody resocjalizacji i oddziaływań penitencjarnych. Wie, jakie instytucje świadczą pomoc osadzonym opuszczającym zakład karny i posiada wiedzę o formach tej pomocy. Student potrafi posługiwać się podstawowymi aktami prawnymi regulującymi pomoc postpenitencjarną i rozumie ich znaczenie, potrafi dokonywać analizy potrzeb osadzonych i ich rodzin w zakresie funkcjonowania po opuszczeniu jednostki penitencjarnej. Student jest świadomy konieczności stałego pogłębiania wiedzy oraz jej uaktualniania, jest otwarty na potrzeby osób poszukujących pomocy, potrafi aktywnie uczestniczyć w dyskusji oraz pracować indywidualnie i w zespole. |
|
|||||||
1000-PE-PRzPS21PP-N2 | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2011/12
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu 1. Celem głównym jest: zapoznanie studentów z najważniejszymi zagadnieniami i wyzwaniami współczesnej penitencjarystyki. W tym z definicjami przestępczości, etiologią i analizą wybranych wskaźników. 2. Przybliżenie studentom problematyki agresji na tle współczesnych teorii osobowości. 3. Zapoznanie z podejściami dotyczącymi ofiary i procesu wiktymizacji. 4. Przekazanie informacji o instytucjach izolacyjnych i skutkach procesu prizonizacji 5. Przybliżenie alternatyw dla istniejących modeli systemów penitencjarnych |
|
||||||||||||||
1000-PE-PRzPS21SM-N2 | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2011/12
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
|||||||||
1000-PE-PRzPS21SK-N2 | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr Zimowy 2013/14
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||||