Drugi rok pielęgniarstwa C, drugi semestr, studia niestacjonarne pierwszego stopnia (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Nauk o Zdrowiu)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2012L - Semestr letni 2011/2012 2013L - Semestr letni 2012/13 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
2012L | 2013L | |||||
3000-PI-C22AiP-N1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2011/2012
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Efekty kształcenia- umiejętności i kompetencje: przekazanie i zdobycie wiedzy przez studentów w zakresie opieki nad pacjentem w różnych sytuacjach związanych z zagrożeniem życia. Poznanie przyczyn, toku postępowania, powikłań związanych z zagrożeniem życia u człowieka na różnych etapach jego życia oraz organizacji intensywnej terapii, a także przygotowanie do udziału w akcji reanimacyjnej i pracy w zespole anestezjologicznym. Zintegrowanie wiedzy studentów i umiejętności do zastosowania w praktyce w warunkach naturalnych ( w szpitalu, na ulicy, w domu itp.). |
|
||||
3000-PI-C22BwP-N1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2011/2012
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
3000-PI-C22CPC-N1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2011/2012
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podczas zajęć z piel. Chirurgicznego student powinien umieć przedstawić objawy mogące wystąpić wdanej jednostce chorobowej, potrafić interpretować objawy ze stanem pacjenta . Student powinien sam zaplanować opiekę pielęgniarska nad pacjentem w danej jednostce chorobowej . Student potrafi stworzyć dokumentację dla każdego pacjenta i danej jednostki chorobowej. Student zna zasady przygotowania pacjenta do konkretnego zabiegu operacyjnego i potrafi zorganizować opieką okołooperacyjną na podstawie zdobytych wiadomości na temat danej jednostki chorobowej i stanu pacjenta . Student potrafi połączyć zdobytą wiedzę z umiejętnościami jakie nabywa w kontaktach z pacjentem na oddziale zabiegowym. |
|
||||
3000-PI-C22GiPG-N1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2011/2012
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
• Zdobycie i wzbogacenie wiedzy na temat procesu starzenia się organizmu i zapoznanie się z odrębnościami psychofizycznymi osób w podeszłym wieku • Opanowanie i doskonalenie umiejętności prowadzenia specyficznej opieki geriatrycznej • Zapoznanie z mechanizmami starzenia się organizmu w aspektach biologicznym, psychicznym i socjoekonomicznym • Zapoznanie się z odrębnościami chorowania w starszym wieku oraz odrębnościami w postępowaniu pielęgnacyjno-opiekuńczym • Przygotowanie do samodzielnego opracowywania i realizowania planów opieki nad seniorami • Kształtowanie postawy wrażliwości na problemy ludzi starszych • Uświadomienie konieczności interdyscyplinarnego i zespołowego rozwiązywania złożonych potrzeb człowieka starego |
|
||||
3000-PI-C22IPI-N1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2011/2012
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Efekty kształcenia – umiejętności i kompetencje: wyjaśnia etiopatogenezę, objawy kliniczne, przebieg, leczenie, rokowanie i opiekę pielęgniarską w schorzeniach: układu krążenia (serca, naczyń krwionośnych), układu oddechowego, układu nerwowego, układu pokarmowego (żołądka, jelit, wielkich gruczołów), wątroby, trzustki, układu moczowego (nerek i pęcherza moczowego), układu kostno-stawowego, układu dokrewnego oraz krwi |
|
||||
3000-PI-C22NPN-N1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2011/2012
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Efekty kształcenia – umiejętności i kompetencje: rozumienia specyfiki pielęgnowania pacjenta ze schorzeniami neurologicznymi; przygotowania chorego do badań diagnostycznych w neurologii, zapewnieniu opieki po wykonaniu badań, oceny zaburzeń funkcji życiowych u chorego neurologicznie, stosowania skal do oceny stanu świadomości chorego; przygotowania przedoperacyjnego i pielęgnowania chorego po zabiegach neurochirurgicznych, pielęgnowania w schorzeniach: urazowych rdzenia kręgowego, naczyniowych, guzach mózgu, zaburzeniach czucia, ruchu i napięcia mięśniowego, oraz chorobach demielinizacyjnych, współpracy z zespołem terapeutycznym, edukacji zdrowotnej pacjenta i jego rodziny w przewlekłych chorobach neurologicznych. |
|
||||
3000-PI-C22OP-N1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2011/2012
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Efekty kształcenia – umiejętności i kompetencje: określania rodzaju, celów oraz zasad opieki paliatywnej; rozumienia roli i zadań pielęgniarki pracującej w opiece paliatywnej; określania warunków wpływających na jakość życia pacjenta w stanie terminalnym; współpracy z zespołem terapeutycznym oraz pacjentem i jego rodziną w procesie pielęgnowania; doradzania pacjentowi i jego rodzinie w zakresie podstawowych zasad pielęgnacyjnych; przekazywania niepomyślnych informacji; udzielania pomocy i wsparcia rodzinie w okresie umierania i osierocenia (żałoby); |
|
||||
3000-PI-C22PiPP-N1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2011/2012
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||||
3000-PI-C22POZ-N1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2011/2012
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Efekty kształcenia – umiejętności i kompetencje: określenie celów POZ w całym systemie opieki zdrowotnej, szersze spojrzenie poprzez dokonanie rewizji dotychczas przyjętego w naszym kraju modelu POZ i ograniczenia jej do środowiska zamieszkania. Zapewnienie realizacji celów i zadań oraz poprawa efektywności działania w zakresie promocji zdrowia, zapobiegania chorobom, leczenia i rehabilitacji podopiecznych i – jako centralne ogniwo w systemie opieki zdrowotnej – stać się gwarantem bezpieczeństwa zdrowotnego oraz miejscem „wejścia” pacjenta do systemu. Kształtowanie odpowiedniej postawy pielęgniarki i położnej środowiskowo-rodzinnej. Współpraca w zespole opieki zdrowotnej. Współpraca z samorządem terytorialnym jako atut wzmocnienia POZ. Zapewnienie opieki medycznej nad rodziną w zdrowiu i w chorobie. Współpraca z pacjentem i jego rodziną w środowisku zamieszkania. |
|
||||
3000-PI-C22PP-N1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2011/2012
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie z teoretycznymi podstawami pielęgniarstwa i pielęgnowania. Przedstawienie zakresu i charakteru opieki/pomocy pielęgniarskiej w odniesieniu do wybranych stanów zdrowia pacjenta. Zapoznanie z zasadami wykonywania zawodowych czynności pielęgniarskich. Kształtowanie wybranych umiejętności wykonywania zabiegów opiekuńczych, diagnostycznych, leczniczych i usprawniających. |
|
||||
3000-PI-C22PiG-N1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2011/2012
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
- omówienie roli i zadań pielęgniarki w zespole terapeutycznym w opiece nad kobietą, jej dzieckiem i rodziną - kształtowanie umiejętności promowania zachowań prozdrowotnych wśród podopiecznych, - wiedzy i umiejętności z zakresu postępowania profilaktycznego i pielęgnacyjnego w odniesieniu do kobiety ciężarnej, rodzącej, położnicy a także do kobiety ze schorzeniami ginekologicznymi oraz noworodka w pierwszych dniach życia, - kształtowanie umiejętność wykorzystania zdobytej przez studenta wiedzy w działalności zawodowej w odniesieniu do kobiety w różnych okresach życia i jej rodziny zgodnie z kompetencjami zawodowymi pielęgniarki, - kształtowanie umiejętności samodzielnego i twórczego rozwiązywania problemów zdrowotnych kobiet w różnych okresach życia, - planowanie rodziny w aspekcie medycznym i społecznym, - wybrane zagadnienia z patologii ciąży – opieka położnicza, - badania diagnostyczne w położnictwie i ginekologii, - profilaktyka raka sutka i raka szyjki macicy, |
|
||||
3000-PI-C22PiP-N1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2011/2012
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Efekty kształcenia – umiejętności i kompetencje: rozumienia uwarunkowań chorób psychicznych, określania zasad diagnozowania w pielęgniarstwie psychiatrycznym, rozpoznawania objawów psychopatologicznych, pielęgnowania chorych w zaburzeniach psychicznych, stosowania zasad komunikacji w zależności od zaburzeń psychicznych (depresja, mania, urojenia, agresja), stosowania psychoterapii elementarnej, współpracy z zespołem terapeutycznym oraz pacjentem i jego rodziną w procesie rehabilitacji psychiatrycznej |
|
||||
3000-PI-C22RiPN-N1 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2011/2012
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Efekty kształcenia – umiejętności i kompetencje: określania rodzaju niepełnosprawności oraz celów, etapów i zasad rehabilitacji; rozumienia roli i zadań pielęgniarki w rehabilitacji osób niepełnosprawnych; określania warunków wpływających na skuteczność rehabilitacji niepełnosprawnych; określania zakresu niepełnosprawności; doradzania niepełnosprawnym i ich rodzinom w zakresie zaopatrzenia w sprzęt i pomoce ortopedyczne; stosowania technik i metod usprawniających funkcjonowanie osób niedowidzących i z uszkodzeniem narządu ruchu; współpracy z zespołem terapeutycznym oraz pacjentem i jego rodziną w procesie rehabilitacji. |
|
||||