Drugi rok administracji, pierwszy semestr, s niest. II st. (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Administracji i Bezpieczeństwa)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2012Z - Semestr zimowy 2011/12 2013Z - Semestr zimowy 2012/13 2014Z - Semestr Zimowy 2013/14 2014L - Semestr Letni 2013/14 2015Z - Semestr Zimowy 2014/15 2016Z - Semestr zimowy 2015/16 2016L - Semestr letni 2015/2016 2017Z - Semetr zimowy 2016/2017 2018Z - Semestr zimowy 2017/2018 2019Z - Semestr zimowy 2018/2019 2020Z - Semestr zimowy 2019/2020 2020L - Semestr letni 2019/2020 2021Z - Semestr zimowy 2020/2021 2021L - Semestr letni 2020/2021 2022Z - Semestr zimowy 2021/2022 2023Z - Semestr zimowy 2022/2023 2024Z - Semestr zimowy 2023/2024 2025Z - semestr zimowy 2024/2025 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2012Z | 2013Z | 2014Z | 2014L | 2015Z | 2016Z | 2016L | 2017Z | 2018Z | 2019Z | 2020Z | 2020L | 2021Z | 2021L | 2022Z | 2023Z | 2024Z | 2025Z | |||||
2000-AD-AG21IZP-N2 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2011/12
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu Celem nauczania przedmiotu jest nabycie przez studenta wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych opisanych w efektach kształcenia, dotyczących elementów procesu zarządzania, sprawowania władzy i dysponowana zasobami przestrzeni publicznej , które prowadzi do zadowolenia mieszkańców, właścicieli nieruchomości i inwestorów oraz poprawy rozstrzygania konfliktów na trzech poziomach: wewnątrz jednostki samorządu terytorialnego, między jednostkami samorządu terytorialnego oraz między jednostką samorządu terytorialnego a organami administracji rządowej, w kontekście poprawy jakości życia społeczeństwa jako całości. Celem dodatkowym jest wskazanie słuchaczom na potrzebę zmian w regulacjach prawnych dotyczących planowania i zagospodarowania przestrzennego w kierunku wypełniania luk prawnych i usunięcia wewnętrznych sprzeczności oraz zapoznanie z dorobkiem doktrynalnym w tym zakresie. |
|
||
2000-AD-AE21OPC-N2 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2011/12
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu Celem zajęć i wyrazem intencji pedagogicznych jest przedstawienie źródeł ochrony praw człowieka w różnych systemach prawnych oraz ukazanie zróżnicowanych zobowiązań wynikających z rozmaitych źródeł prawa zarówno krajowego, unijnego, jak i międzynarodowego prawa praw człowieka. Poza tym celem nauczania przedmiotu jest nabycie przez studenta kompetencji praktycznych opisanych w efektach kształcenia. |
|
||
2000-AD-21OSwPI-N2 | brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2012/13
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu Zapoznanie słuchaczy z podstawowymi zagadnieniami prawnymi z zakresu ochrony środowiska w procesach inwestycyjnych i gospodarczych zarówno w makro- jaki i mikroskali, w celu nabycia przez studentów znajomości w tej sferze obowiązków i uprawnień: administracji publicznej, inwestorów i przedsiębiorców |
|
||
2000-AD-ABP21OBP-N2 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2011/12
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu Celem nauczenia przedmiotu jest nabycie przez studenta kompetencji opisanych w efektach kształcenia z ambicją ujmowania bezpieczeństwa jako podstawowego warunku funkcjonowania współczesnego państwa. Problem powinien być analizowany i definiowany zarówno skali makro, chodzi wówczas o bezpieczeństwo państwa jak i w skali mikro, wówczas mamy do czynienia z bezpieczeństwem w gminie, powiecie i województwie. Celem przedmiotu jest ukazanie bezpieczeństwa publicznego jako jednej całości, uporządkowanej, logicznej, spójnej, z elementami nie wykluczającymi się, współbrzmiące w taki sposób, by realizować potrzebne zadania publiczne na rzecz społeczeństwa. |
|
||
2000-AD-ABP21PZ-N2 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak | brak |
![]() ![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2011/12
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu Celem nauczania przedmiotu jest nabycie przez studenta wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych opisanych w efektach kształcenia. Student powinien opanować podstawowe metody argumentacji prawniczej w zakresie prawa zobowiązaniowego. W szczególności student powinien nauczyć się rozwiązywania prostych stanów faktycznych (kazusów). Powinien wynieść umiejętność formułowania problemu prawnego i być w stanie uzasadnić proponowaną przez siebie drogę jego rozwiązania. Celem przedmiotu jest też zapoznanie studenta z podstawami prawa zobowiązań. Student ma opanować podstawową wiedzę w tej dziedzinie, obejmującą treść ustawy, doktrynę i orzecznictwo. |
|
||
2000-AD-AE21PPK-N2 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2011/12
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu Celem nauczania przedmiotu jest nabycie przez studenta kompetencji opisanych w efektach kształcenia dotyczących relacji między organami władzy publicznej a przedsiębiorcami w dziedzinie publicznoprawnej ochrony konkurencji oraz zasad i podstaw udzielanie przez organy władzy publicznej pomocy publicznej przedsiębiorcom. |
|
||
2000-AD-AE21SM-N2 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2011/12
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cele przedmiotu Cele seminarium są powiązane bezpośrednio z efektami kształcenia dla poszczególnych obszarów tematycznych prac dyplomowych mieszczących się w obszarze zainteresowań badawczych związanych z przedmiotami, uznanymi za wprowadzające do seminarium (wynikają one z wyboru specjalności). Intencją pedagoga jest pogłębienie wiedzy studenta w wybranym obszarze i zainspirowanie studenta do własnej pracy badawczej. |
|
||
2000-AD-AG21TPR-N2 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak |
![]() ![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2011/12
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem nauczania przedmiotu jest nabycie przez studenta kompetencji opisanych w efektach kształcenia, a zwłaszcza dotyczących roli i znaczenia transportu dla rozwoju regionów oraz kierunków i celów polityki transportowej ze szczególnym uwzględnieniem warunków polskich. |
|
||
2000-AD-AG21ZP-N2 |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
Semestr zimowy 2011/12
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem nauczania przedmiotu jest nabycie przez studenta kompetencji opisanych w efektach kształcenia, dotyczących elementów procesu zarządzania, sprawowania władzy i dysponowania zasobami w organiza-cjach publicznych, które prowadzi do zadowolenia mieszkańców i inwestorów oraz poprawy sprawności procesów koordynacji i wzrostu wartości zasobów organizacji na trzech poziomach koordynacji: wewnątrz organizacji publicznych, pomiędzy organizacjami publicznymi a organizacjami sektora rynkowego oraz wewnątrz organizacji sektora rynkowego i pomiędzy organizacjami tego sektora, w kontekście poprawy jakości życia społeczeństwa jako całości. Celem dodatkowym jest wskazanie słuchaczom na potrzebę zmian w strukturze i procesach admini-stracji w kierunku urynkowienia usług społecznych i komunalnych oraz zapoznanie z koncepcjami me-nedżeryzmu i rynkowo zorientowanej administracji publicznej. |
|
||