Literatura: |
Wykaz literatury
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):
1. K. Bocheńska-Włostowska, Akademia umiejętności interpersonalnych, 20 spotkań z komunikacją, Impuls, Kraków 2009.
2. A. Słaboń, Konflikt społeczny i negocjacje, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2008
3. N. Doherty, M. Guyler, Mediacja i rozwiązywanie konfliktów w pracy, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2010.
4. J. Penc, Komunikacja i negocjowanie w organizacji, Difin, Warszawa 2010.
5. Z. Nęcki, Komunikacja międzyludzka, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2006.
6. Z. Nęcki, Komunikacja niewerbalna, w: Z. Nęcki, Negocjacje w biznesie, Kraków 2005.
B. Literatura uzupełniająca
7. N. Peeling, Negocjacje. Co dobry negocjator wie, robi i mówi, PWE, Warszawa 2010
8. P. Steele, J. Murphy, R. Russill, Jak odnieść sukces w negocjacjach, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2007.
9. Knapp, M. L., Hall, J. A., Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich, Wrocław, Astrum 2000.
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza
W_W08 – Ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania się interpersonalnego i społecznego, w tym w działalności pedagogicznej (dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej) ich prawidłowości i zakłóceń, wie, jakie czynniki kształtują proces komunikowania się.
Posiada wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju i awansu zawodowego
Umiejętności
U – U06 Potrafi w sposób precyzyjny I spójny wypowiadać się w mowie i piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych; z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin.
U-U07 Ma rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, posiada umiejętności analizy postaw komunikacyjnych i określania zależności między obowiązującymi w kulturze wartościami a zachowaniami komunikacyjnymi.
U-U013 Potrafi pracować w zespole, pełniąc różne role, ma świadomość pożądanych zachowań wynikających z danej roli, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem profesjonalnych działań.
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności związane z działalnością pedagogiczną
Kompetencje społeczne (postawy)
K_K07 –Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie.
Posiada rozwinięte kompetencje komunikacyjne: potrafi porozumiewać się z
osobami pochodzącymi z różnych środowisk, będącymi w rożnej kondycji
emocjonalnej, dialogowo rozwiązywać konflikty i konstruować dobrą atmosferę dla komunikacji w klasie szkolnej
|