Projektowanie, dokumentowanie i ewaluacja pracy nauczyciela
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-PE-ZEW21PD-N2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie, dokumentowanie i ewaluacja pracy nauczyciela |
Jednostka: | Wydział Administracji i Nauk Społecznych |
Grupy: |
Drugi rok pedagogika zintegrowana edukacja wszesnoszkolna, 1 sem., N II st |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu Zapoznanie z wiedzą na temat planowania i jego istoty w edukacji wczesnoszkolnej i wychowaniu przedszkolnym, struktury poszczególnych typów planów, etapów planowania pracy dydaktyczno-wychowawczej, metod ewaluacji pracy nauczyciela. Kształtowanie umiejętności sporządzania i analizy dokumentów (planów pracy szkoły- dydaktycznej i wychowawczej, rozkła-dów materiału nauczania, planu pracy dydaktycznej i wychowawczej. |
Pełny opis: |
Treści programowe B. Problematyka konwersatorium 1.Istota planowania. Planowanie działań wychowawczych, dydaktycznych i społecznych nauczyciela na podstawie analizy środowiska szkolnego i rodzinnego oraz możliwości rozwojowych uczniów. 2 Plan prac szkoły i przedszkola: dydaktyczny i wychowawczy. Nowa podstawa programowa, ramowe plany nauczania, szkolny plan nauczania, arkusz organizacyjny placówki, programy wychowawcze i profilatyczne. 3. Plan pracy nauczyciela szkoły i przedszkola: rozkład materiału nauczania, plan wynikowy, plan pracy wychowawczej i plan pracy dydaktycznej. 4. Istota ewaluacji i autoewaluacji. Metody, techniki i narzędzia ewaluacji pracy nauczyciela. |
Literatura: |
Literatura: Literatura obowiązkowa wykorzystywana w czasie zajęć. Andrukowicz W. 2001, Edukacja integralna, Kraków Duraj-Nowakowa K. 1998, Integrowanie edukacji wczesnoszkolnej: modernizacja teorii i praktyki, Kraków Klus-Stańska D. 1999, W nauczaniu początkowym inaczej, Kraków Literatura samodzielnie studiowana przez studenta: Moroz H. (red.) 2001, Edukacja zintegrowana w reformowanej szkole, Kraków Węglińska M. 2002, Jak się przygotować do zajęć zintegrowanych?, Kraków Węglińska M. 2005, Jak przygotować się do lekcji?, Kraków Literatura uzupełniająca Konieczna A., Wasilewska K. 1999, Integralny plan pracy dydaktyczno-wychowawczej dla klasy 2 semestr II, Warszawa Marciniak H., Mazurkiewicz U., Szewczyk M. 1999, Zintegrowane nauczanie początkowe: program autorski, Warszawa Purzycka E. (i in.) 1998, Integracyjny rozkład materiału nauczania: dla klasy 1, Gdańsk Żytko M. (red.) 2002, Kształcenie zintegrowane: problemy teorii i praktyki , Warszawa |
Efekty uczenia się: |
Wiedza KW10 Student ma uporządkowaną wiedzę o celach, organizacji, funkcjonowaniu przedszkoli i szkół. Umiejętności KU02 Student potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań dydaktyczno-wychowawczych w przedszkolu i szkole, w kontekście indywidualizacji działań społeczno-wychowawczych. KU10 Student potrafi samodzielnie wybrać i zastosować właściwy sposób postępowania w różnych sytuacjach zachodzących w przedszkolach i szkołach. KU11 Student potrafi twórczo animować pracę nad własnym rozwojem. KU12 Student potrafi pracować w zespole. Kompetencje społeczne (postawy) KK01 Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i animuje swój rozwój osobisty i zawodowy. KK02 Student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych, szczególnie popartych wnioskami ewaluacyjnymi. KK04 Student odznacza się rozwagą w planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych. KK06 Student podejmuje odpowiedzialność za swoje działania. |
Zajęcia w cyklu "Semestr Zimowy 2013/14" (zakończony)
Okres: | 2013-10-01 - 2014-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Regina Abakanowicz | |
Prowadzący grup: | Regina Abakanowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr Zimowy 2014/15" (zakończony)
Okres: | 2014-10-01 - 2015-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kiełbasiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2015/16" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kiełbasiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semetr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-13 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Regina Abakanowicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest USOSWEB - Akademia Medycznych i Społecznych Nauk Stosowanych.